Hubnutí jako bezstarostná jízda

9. dubna 2010 v 21:25 | **Popcorn-LaDy** |  Sport
Technika jízdy
Před jízdou na kole si vždycky uvolněte nohy i paže a celkově se protáhněte. Zpočátku zvolte pomalejší tempo. Nekývejte se v bocích a nehýbejte trupem. Záda zbytečně nepohýbejte, snažte se držet jen rovně, ramena tlačte dolů. A protože by se mohlo stát, že vám při delší jízdě ztuhnou šíjové svaly, udělejte si občas přestávku a krouživými pohyby hlavy vpřed a na stranu je protáhněte. Nezapomeňte ani na zkrácené svalstvo na zádech, ramenou a nohách.


Zadýchejte se
Na horském kole se dostanete i do míst, kam vám to jiná kola neumožní. Jízdou na horském kole posilujete celé tělo. Na silničním nebo trekingovém kole dáváte zabrat hlavně stehnům a lýtkům. Důležité je, abyste jela odpovídající rychlostí. Měla byste cítit rychlejší tep srdce. Jeho zvýšením na 120 až 140 úderů za minutu totiž odbouráváte tuky, aniž byste kladla velkou zátěž na klouby a svaly. Navíc rozvíjíte koordinaci pohybů celého těla a získáváte dobrou kondici.

Silniční kolo
Pokud vás neláká jízda po nerovném horském terénu a dáváte přednost dlouhým tratím a rovným cestám, pořiďte si silniční kolo. Je lehké, rychlé, má úzké a hladké pneumatiky. Počítejte ale s tím, že na něm pocítíte každou nerovnost na cestě.

Horské kolo
Je do hor, do přírody, na nerovné terény se stoupáním do kopců. Je mohutnější než kolo silniční, neznamená to však, že je těžké. Hmotnost horského kola závisí na jeho rámu, pneumatiky jsou širší, pružnější a s hrubým vzorkem.

Trekingové kolo
Konstrukci, nikoliv však velikostí připomíná dětské kolo. Sedíte na něj vzpřímeněji než na silničním a horském. Má také podobné jízdní vlastnosti. Využijete ho jak na rovné cestě, tak i v náročném terénu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama