Proč vyzkoušet jógu

9. dubna 2010 v 21:22 | **Popcorn-LaDy** |  Sport
Na západě, jóga většinou znamená různé fyzické cvičení (ásany) a dýchací techniky (pránájáma). Existuje 7 hlavních typů jógy - Hatha Jóga, Raja Jóga, Kundalini Jóga, Karma Jóga, Tantric Jóga Bhakti Jóga a JNANE Yoga. S využitím různých technik mají všechny stejný cíl - dosáhnout zdraví a harmonii.

Proč cvičit jógu

ODSTRANĚNÍ STRESU A VNITŘNÍHO NAPĚTÍ:
Joga snižuje nepříznivé důsledky stresu na těle a snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu. Dalšími výhodami je snižování krevního tlaku, zlepšení trávení a vzpruhu imunitního systému, jakož i oslabení symptomů různých negativních stavů, jako jsou pocity úzkosti, deprese, únava, astma či nespavost.

ODSTRANĚNÍ BOLESTI:
Jóga může zmenšit bolest. Studie prokázaly, že cvičení jógových asan (pozic), meditace respektive kombinace obou redukuje bolest lidí trpících rakovinou, roztroušenou sklerózou, vysokým tlakem, tak i artritidou, bolestmi páteře a krku a dalšími chronickými nemocemi.


ZLEPŠENÉ DÝCHÁNÍ:
Jóga nás učí jak dýchat hlouběji a pomaleji. Takové dýchání zlepšuje funkci plic a vyvolává relaxaci těla.

FLEXIBILITA:
Jóga pomáhá zvýšit flexibilitu a mobilitu vlastního těla, zvětšovat rozsah pohybu a redukuje bolesti a pohybové problémy a to bez ohledu na individuální predispozice každého z nás.

POSÍLENÍ TĚLA:
Jógová ásany (pozice) procvičují každý sval v těle, přičemž posilují celé tělo od hlavy až po paty. Zároveň však jóga napomáhá uvolnit svalové napětí.

REGULACE HMOTNOSTI:
Jóga (dokonce i méně intenzivní / prudké cvičení) spalováním nadměrných kalorií přispívá k lepší kontrole vlastní váhy. Joga zároveň upřednostňuje zdravé stravovací návyky, dodává sebevědomí a zdůrazňuje význam zdraví a pohody.

ZLEPŠENÍ CIRKULACE KRVE:
Jóga zlepšuje cirkulaci krve av důsledku různých pozic se okysličená krev dostává do všech buněk těla.

KARDIOVASKULÁRNÍ POSILOVÁNÍ:
Dokonce i jednodušší jógová cvičení může prostřednictvím snížení klidového pulsu, zlepšení výdrže a zvětšení příjmu kyslíku během cvičení příznivě působit na celý kardiovaskulární systém těla.

ZLEPŠENÉ DRŽENÍ TĚLA:
Jóga zlepšuje vyrovnání těla, které se odrazí na správnější provedení pozic a na odstranění problémů páteře, krku, končetin a svalů.

ZAMĚŘENÍ SE NA SOUČASNOST:
Jóga pomáhá zaměřit se na současnost, zlepšuje sebereflexe a stimuluje zdraví těla a ducha. Zároveň nachází způsob jak si zlepšit koordinaci, paměť, zrychlit reakce a reflexy.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama