Rychlá dieta? Zdravé sendviče!

9. dubna 2010 v 21:12 | **Popcorn-LaDy** |  Tips
Dieta nemusí zahrnovat jen teplá jídla náročná na přípravu. S naším jídelníčkem si dáte k obědu dobrý sendvič a k večeři šťavnatý salát, a přesto budete hubnout. Vyzkoušejte recepty, které nasytí nejen oko, ale i žaludek.

Nasytí vás
Zdravým základem hlavního jídla dne je celozrnné pečivo. Klíčky a obaly semen jsou totiž bohatší o vitaminy, minerální látky a stopové prvky než pečivo z bílé mouky. Kromě toho jsou celozrnné výrobky se zeleninou a ovocem důležitým zdrojem vlákniny. Ta zaplní žaludek, a tím vyvolá pocit sytosti. Zároveň aktivuje činnost střev, neutralizuje škodlivé střevní bakterie a jedovaté látky, a tak přispívá k snížení hladiny cholesterolu v krvi.


Snídaně
Ovocný salát ze 150 g mražených jahod, 1 ks kiwi a 1 lžíce smetany do kávy (10 % tuku) - 560 kj
2 ks celozrnného knäckebrotu s 30 g plátkového sýra (30 % tuku v sušině) a půl svazku ředkviček. - 706 kj

Svačina
dopoledne : 1 ks jablka nebo 1 ks hrušky - 420 kj
odpoledne : 0,2 l podmáslí vyšlehaného se 125 g mražených jahod, malin nebo borůvek - 460 kj

Oběd
Holandský sendvič - 1 ks překrojené celozrnné nebo slunečnicové housky namažte ostrou hořčicí. Obložte 30 g goudy nebo eidamu, jedním vejcem uvařeným natvrdo a jedním rajčetem nakrájeným na plátky. Doplňte nasekanou řeřichou a nakrájenou ředkvičkou. - 1200 kj

Italský sendvič - Obložte 50 g rozkrojené celozrnné žemle listy salátu. Střídavě na ni klaďte plátky rajčat a 40 g mozzarelly. Pokapejte lžičkou olivového oleje. Ochuťte citrónovou šťávou a opepřete. Podávejte ozdobené lístky čerstvé bazalky. - 1200 kj

Večeře
Pikantní salát - Kadeřavý salát natrhejte na menší kousky a smíchejte s pomerančem nakrájeným na plátky. Připravte si marinádu ze dvou lžiček oleje, půl lžičky ostré hořčice, vinného octa a vody. Přidejte 100 g rostbifu nakrájeného na tenké proužky a 1 lžíce kaparů. nakonec salát posypejte čerstvou řeřichou nebo klíčky. -1390 kj

Gurmánský salát - Servírujte v jedné misce 200 g kadeřavého salátu se svazkem nakrájených ředkviček. Nakrájejte 30 g kuřecí šunky a se 30 g ementálu na tenké proužky vmíchejte do salátu. Pokapejte 2 lžícemi oleje a citrónovou šťávou, podle chuti opepřete a osolte. - 1260 kj
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama